Ik wil weten wat er over mij wordt verteld

Via een aantal analyseprogramma’s kan u nagaan waar er over u gesproken wordt en wat men precies zegt. Een aantal specifieke analysetools kan u gratis gebruiken of u kan beroep doen op betalende tools die meer gedetailleerd zijn. We zetten even een paar tools op een rijtje:

Twittersearch

Via Twittersearch kan u de naam van uw organisatie of merk ingeven en worden alle Tweets en Retweets weergegeven.

Radian6

Deze betalende tool is veel uitgebreider en gaat dieper in op uw social media vermeldingen. Niet ter zaken doende vermeldingen worden eruit gefilterd. Is uw bedrijfsnaam bijvoorbeeld dezelfde als deze van een popgroep, dan worden de vermeldingen van de popgroep eruit gefilterd.

Hootsuite of Tweetdeck

Deze platformen kan u op uw computer installeren om alle meldingen gestructureerd op te volgen. Zo kan u monitoren wat er over u gepost wordt en hier terug op antwoorden. Deze platformen zijn eenvoudig in gebruik want u krijgt een automatische melding wanneer iemand een post plaatst. Dit biedt u de mogelijkheid om hier snel een antwoord op te formuleren.

Google Alerts

Dit meldingsprogramma stuurt u, aan de hand van voorgedefinieerde zoekopdrachten, dagelijkse of wekelijkse e-mailberichten van de nieuwste zoekresulaten op Google.

Wat kan Awali voor u betekenen?

Awali kan u advies geven over welke tools u best gebruikt en het best passen bij uw organisatie. Contacteer ons voor meer informatie.

Contact
AWALI | Centrum Zuid 1527f | 3530 Houthalen | T 011 71 89 00 | info@awali.be