Bereik meer dan 3,5 miljoen Belgen!

Meer dan 3,5 miljoen Belgen hebben een profiel op Facebook. Dit is met andere woorden de uitgelezen plaats om uw product of dienst te promoten. Via kleine advertenties krijgt u de kans om een zelfgekozen doelpubliek te bereiken die veel tijd doorbrengt online. Weet u echter niet hoe u er best mee begint of bent u reeds actief op Facebook en wilt u er meer uithalen? Dan kan Awali u begeleiden.  

Wat kan Awali voor u betekenen?

Wenst u een eigen, doeltreffende Facebook-pagina, doeltreffende Facebook Ads of wilt u Facebook als onderdeel inzetten van uw globale social media of online marketing strategie, dan kan Awali u van dienst zijn. Wij kunnen het advertentie proces van A tot Z voor u verzorgen. Of wanneer u liever zelf de touwtjes in handen houdt, begeleiden we u doorheen het hele proces van concept tot uitvoering.

Contacteer ons vrijblijvend voor meer informatie of een offerte.

Wat zijn Facebook Ads?

Facebook Ads geven adverteerders de mogelijkheid om potentiële klanten te vinden via Facebook. De Ads (max 3) staan rechts op elke pagina en geven aan de hand van een leuke afbeelding en een korte tekst meer informatie over het bedrijf, gemeente, product of dienst. Bezoekers van Facebook kunnen via de advertentie verder klikken naar de website van de adverteerder.

Één van de voordelen van Facebook Ads is dat bezoekers het klikgedrag van hun vrienden kunnen volgen. Wanneer een vriend op de ‘Vind ik leuk’ knop heeft geklikt bij een advertentie wordt dit de volgende keer getoond bij deze advertentie.

Awali Vind ik leuk

Hoe werken Facebook Ads?

Als eerste stap ontwerpt u uw advertentie op basis van door Facebook vastgelegde richtlijnen (maximum tekens, foto, URL).

 Ontwerp uw eigen Facebook Ad

U kunt uw advertentie segmenteren op basis van demografische gegevens (locatie, geslacht, leeftijd, burgelijke staat, beroep, werkplek of universiteit).

Vervolgens stelt u de biedingen in die u bereid bent te betalen voor uw advertentie. Er is geen minimum te spenderen budget voor Facebook campagnes. U bepaalt zelf hoeveel u wilt spenderen en hoelang u de campange online wilt zetten. U betaalt ofwel per klik of per vertoning. Is uw doelstelling om meer naamsbekendheid te creeëren, dan kan u best gebruik maken van CPM (kost per vertoning). Wenst u echter meer verkeer naar uw website te leiden en ervoor te zorgen dat bezoekers overgaan tot conversie, dan raden we u CPC biedingen (kost per klik) aan.
Op basis van diverse factoren (advertentiekwaliteit, prestaties, budget, ...) komen uw advertenties in een veiling terecht die bepaalt waar uw advertentie wordt weergegeven.

Hoe mijn Facebook Ad optimaal inzetten?

Door analyse van de Facebook statistieken en door rekening te houden met factoren die de plaats van uw Facebook Ad beïnvloeden, kunt u uw actie zo effectief mogelijk inzetten.

Contact
AWALI | Centrum Zuid 1527f | 3530 Houthalen | T 011 71 89 00 | info@awali.be