Een advertentie in slechts enkele kliks!

Google Adwords is het advertentieprogramma van Google waarmee u zelf zeer eenvoudig advertenties samenstelt.

Wat kan Awali voor u betekenen?

Met het team van Google Adwords Qualified Professionals adviseert en ondersteunt Awali u bij het opzetten, instellen, analyseren en optimaliseren van uw Google Adwords Accounts. In elke fase van uw campagne kan u bij ons terecht. Awali werkt volgens de richtlijnen van Google rond werken met derden.
Contacteer ons vrijblijvend voor meer informatie.

Wilt u zelf bijleren over Google Adwords?

Op regelmatige basis organiseert Awali open opleidingen rond Google Adwords. Meer informatie over en concrete data van de opleiding 'Starten met Google Adwords' vindt u in onze opleidingskalender.

Wilt u zich voorbereiden op het Google Adwords Certificatie programma? Dan begeleiden we u graag tijdens een opleiding op maat.
Contacteer ons vrijblijvend voor meer informatie

Mogelijkheden

Google Adwords biedt heel wat mogelijkheden voor de online marketeer. Wij laten u alvast kennismaken met enkele: 

Betaal per klik

U stelt per zoekwoord u in hoeveel u wenst te betalen voor een klik op uw advertentie. Hierdoor bestaalt U dus enkel voor de effectief geïnteresseerde mensen die zoeken op een bepaald zoekwoord en vervolgens doorklikken op uw advertentie. 

Relevant

Voor de positionering van de advertenties werkt Google met een veilingsysteem. Hierbij wordt rekening gehouden met hoeveel u wenst te betalen voor een welbepaald zoekwoord.
Een andere factor is de kwaliteitsscore. Deze score wordt ondermeer bepaald door de relevantie van het zoekwoord, de advertentie en de websitepagina waarnaar gelinkt wordt, maar ook door de click through rate.  Hoe relevanter het geheel volgens Google, hoe hoger de kwaliteitsscore.  

Meetbaar

Elk resultaat in Google Adwords is meetbaar en analyseerbaar. U leert veel bij over de werking van uw advertenties door de resultaten nauw op te volgen. Bovendien kan u op basis van deze informatie de advertentie bijsturen en zo de ROI optimaliseren

Lokaal inzetbaar

U bepaalt zelf in welke landen, steden,... en voor welke talen uw advertenties getoond worden binnen het zoeknetwerk. Naast het zoeknetwerk (met ondermeer Google.be) beschikt Google over een netwerk van partner sites waarop uw advertenties getoond kunnen worden. Google noemt dit het Display netwerk. U bepaalt zelf op welke partner sites uw advertenties mogen voorkomen. 

Gecontroleerd budget

U bepaalt vooraf welk dagbudget u beschikbaar heeft voor Google Adwords campagnes. U kan dit bedrag campagne per campagne instellen. Zo kan u meer budget vrijmaken voor bepaalde productgroepen of landen. Uw advertentie wordt dagelijks getoond bij elke relevante zoekopdracht tot het dagbudget op is.

Kies zelf uw timing

In Google Adwords bepaalt u zelf wanneer uw advertentie mag getoond worden. Zo kan u ervoor kiezen om de advertentie enkel overdag te tonen of ook s’avonds.

Test uw advertenties

U kan verschillende versies van een advertentie testen. Op basis van de meetbare resultaten kan u vervolgens de nodige beslissingen nemen die zorgen voor een optimaal rendement van uw campagne. 

Koppel met uw Google Analytics statistieken

Elke Google Adwords account kan men koppelen met Google Analytics voor bijkomende statistieken en het bijhouden van conversies.

Contact
AWALI | Centrum Zuid 1527f | 3530 Houthalen | T 011 71 89 00 | info@awali.be