Waarom merken Instagram verkiezen boven Facebook

16/03/15

Instagram lokt steeds meer merken weg van Facebook. Het sociale netwerk heeft ook plannen om advertenties toe te laten die trafiek sturen naar de websites van adverteerders. Vooral tieners zijn niet meer weg te slaan van de foto-applicatie, waardoor sommige merken genoodzaakt zijn om deze trend te volgen. Dit blijkt uit een rapport van de onderzoeksfirma L2, uitgevoerd bij 250 merken. 

De groei van Instagram is gigantisch, per maand zijn er 300 miljoen mensen actief op het sociale netwerk. Instagram, eigendom van Facebook lokt daarom ook steeds meer en meer merken naar haar platform.

Reden?
Alles wat  merken posten op Instagram wordt ook effecties gezien door hun volgers. Bij Facebook is het organisch bereik veel beperkter. Merken moeten de dag van vandaag hun Facebookposts promoten om ze te tonen aan hun eigen volgers. 

Een bijkomende reden is ook dat Instagram zich meer en meer onderscheidt van Facebook op het vlak van bereik. Er zijn heel wat jongeren actief op Instagram terwijl Facebook meer in de steek wordt gelaten door tieners.

Bron: Bloovi.be

Contact
AWALI | Centrum Zuid 1527f | 3530 Houthalen | T 011 71 89 00 | info@awali.be