Vijf slimme tips voor uw Facebook Timeline

25/05/12

Er zijn verschillende goede voorbeelden van bedrijven die Facebook Timeline op een creatieve manier invullen. Hier krijgt u een vijftal tips hoe dat u vandaag nog uw Facebook Timeline interessanter kan maken voor uw publiek.

1. Verwerk uw profielafbeelding in uw omslagfoto

Uw profielafbeelding is een goede plaats voor uw logo. Omdat de profielfoto overlapt met de omslagfoto in de nieuwe Facebook Timeline verwerken veel bedrijven hun logo in het geheel van de twee.

Een goed voorbeeld hiervan is Fanta:

2. Voeg mijlpalen toe

Mijlpalen zijn niet enkel voor bedrijven met een kleurrijke historie. Een mooi voorbeeld van een bedrijf dat nog niet zo lang bestaat en toch op een creatieve manier gebruik maakt van Mijlpalen is Spotify. Spotify heeft alle belangrijke mijlpalen uit haar core business (muziek) verzameld en gaat zelfs terug tot het jaar 1000. 

3. Vertel verhalen met foto’s

Dankzij de recente aanpassingen aan de Timeline is het mogelijk om afbeeldingen en foto’s nóg beter in de kijker te zetten. Zet uw producten en diensten om in (mooie) beelden en zet ze extra in de kijker in uw Facebook Timeline.

4. Gebruik Apps om knoppen te maken onder uw omslagfoto

Met de nieuwe Timeline is het ook mogelijk om knoppen te maken met een grootte van 111 bij 74 pixels in de vorm van Apps. Bij het bezoeken van de pagina zijn enkel de eerste vier apps zichtbaar, waarvan de eerste, de standaard Foto-app van Facebook, niet te verplaatsen of te wijzigen is.

5. Gebruik het “Info”-gedeelte voor een goede Call to Action

Met de nieuwe Timeline is het niet meer toegestaan om een call to action te verwerken in de omslagfoto. Om deze beperking te omzeilen kan u uw call to action verwerken in het ‘info’-vakje bovenaan uw Facebook-pagina. Als uw bedrijf in de categorie ‘Plaatselijke bedrijven’ staat is dit helaas niet mogelijk, aangezien hier dan de openingstijden zichtbaar zijn in plaats van een info-vakje. U kan altijd de categorie van uw bedrijf veranderen binnen Facebook, maar daarmee verliest u wel de incheck-knop voor Facebook Places.

Wenst u graag advies op maat i.v.m. uw Facebook-pagina? Of wilt u meer leren over Facebook in het algemeen?
Ons team van specialisten staat voor u klaar, dus twijfel niet om contact met ons op te nemen.

Contact
AWALI | Centrum Zuid 1527f | 3530 Houthalen | T 011 71 89 00 | info@awali.be