Likes, comments en shares verdubbelen op Facebook

17/03/15

Je product of dienst promoten is via Facebook wel dé ideale oplossing. Van de kleinste lokale tot de grootste multinationals, allemaal hebben ze een pagina op Facebook om meer visibiliteit te creëren. Hoewel het een geweldig medium is worstelen vele nog altijd met de manier om hun product of dienst "juist" te promoten. 

Na 10 à 20 jaar experimenteren hebben marketeers televisie onder de knie, eindelijk weten ze hoe op dit platform te adverteren. De dag van vandaag speelt zich bijna hetzelfde proces af, en nu is het social media dat het medialandschap aan het veranderen is. Net zoals 20 jaar geleden zal het nu enkele jaren duren voordat we social media onder de knie zullen hebben.  We hebben 4 simpele Facebook inzichten opgesteld die jouw content onmiddelijk kan verbeteren. 

1. Waaraan willen mensen hun aandacht geven?

Inzichten zorgen ervoor dat wanneer je iets wilt beginnen eje vertrekt vanuit een positie waar je betere beslissingen neemt en dus een grotere kans op succes hebt. In essentie zoek je naar een natuurlijke combinatie tussen een emotie en je product of boodschap. Social media is het eerste medium waar adverteren een tweerichtingsverkeer is geworden. Consumenten beslissen door middel van likes, comments en shares of jouw content goed is of niet. Een post vertrekkende van een Facebook-page bereikt standaard 6 à 10% van jouw fans. 

2. Keep it short and simple

In het algemeen komen mensen op Facebook om korte verhaaltjes te consumeren. In plaats van een YouTube-link van 10 minuten op Facebook te zetten kan je beter enkele teaserclips tussen 10 à 60 seconden uit dezelfde video knippen, uploaden en de link naar de volledige video in de beschrijving plaatsen.Het is van essentieel belang dat jouw teaserclips interessant en waardevol moeten zijn om mensen te motiveren uit Facebook te linken. 

3. Probeer menselijk over te komen

Facebook gaat over mensen die connecteren met mensen. In tegenstelling tot televisie, Google Adwords of SEO verwachten mensen op Facebook menselijke intereacties. 

4.Hou je aan de tools van je platform

Het is belangrijk om je aan de regels van het platform te behouden waarop je je bevindt. Een veel voorkomende fout is dat 1 stuk content verspreid wordt via al hun verschillende netwerken op dezelfde manier. Je kan overal actief zijn, maar weet dat elk sociaal netwerk unieke karateristieken heeft. Op Facebook vertel je verhalen, op Twitter promoot je nieuws en op Instagram draaot jet rond jezelf authentiek te uiten. 

Contact
AWALI | Centrum Zuid 1527f | 3530 Houthalen | T 011 71 89 00 | info@awali.be