Facebook geeft advertenties update

14/04/14

U zal het intussen al gemerkt hebben: Facebook heeft opnieuw zijn nieuwsfeed veranderd. We krijgen een ander lettertype, meer ruimte voor foto’s en andere plaatsing van uw eigen profiel op de hoofdpagina. Een van de grotere veranderingen is echter deze op het gebied van advertenties. 

Grotere advertenties
De advertenties van Facebook die aan de rechterkant naast het nieuwsoverzicht worden getoond gaan een nieuw design krijgen. De afbeeldingen van de advertenties worden over de volledige breedte van de rechterkolom en dus veel groter getoond (zie foto). 

Reden? De advertenties in de rechterkolom van de website raakten de afgelopen tijd in de vergetelheid bij adverteerders. Advertenties in het nieuwsoverzicht zijn namelijk veel effectiever. Daarom zijn de advertenties in de rechterbalk groter gemaakt zodat ze meer opvallen. Volgens Facebook klikken drie keer zoveel mensen op de advertenties als voorheen.
De nieuwe advertenties worden de komende maanden naar alle gebruikers uitgerold.

Targetopties
Daarnaast zijn er wijzigingen gemaakt in de demografische en geografische targetingopties. De belangrijkste wijziging op het gebied van geografische targeting is dat het mogelijk is om bepaalde locaties uit te sluiten in campagnes. Daarnaas is initiële targeting op land niet meer nodig. 

De demografische targeting wordt behoorlijk uitgebreid met nieuwe mogelijkheden om te targeten op werk(plaats), opleiding en functienaam. 

Wil u meer te weten komen over de mogelijkheden van adverteren op Facebook of social media in het algemeen? Aarzel niet om contact met ons op te nemen, ons team van experts staat klaar om u te helpen.

Contact
AWALI | Centrum Zuid 1527f | 3530 Houthalen | T 011 71 89 00 | info@awali.be