Doeltreffend je content promoten na de lancering

19/03/15

Zodra de zoekmachines je webpagina indexeren, begint die organisch te scoren. Je moet natuurlijk niet wachten tot er organische bezoekers op je pagina's komen, trek liever bezoekers aan door je webpagina te promoten via verschillende kanalen. 

Promoot je content 
Breng jouw fans en volgers op de hoogste van het bestaan van jouw nieuwe content, het is een must om je content te promoten. Deel je content op verschillende kanalen, dit zijn de mogelijkheden: 

  • E-mail: Stuur je blogbericht uit in de vorm van een nieuwsbrief samen met je andere nieuwste blogberichten.
  • Linkbuilding: Genereer links van andere websites en blogs naar jouw pagina.
  • Social media: Deel je content op de verschillende sociale media
Durf de conversaties met je lezers aan
Dit doe je door ze een vraag te stellen of te vragen naar hun ervaringen en mening. Mensen zijn veeleisend op het gebied van interactie. 53% van de consumenten verwacht dat je binnen het uur reageert op een tweet. Ze willen zo snel mogelijk een antwoord op hun vraag, is dat niet het geval, verliezen ze sneller hun interesse en verlies jij als bedrijf je geloofwaardigheid.

Meten is weten
Om het succes van je blogartikel te meten, moet je naar de specifieke doelen kijken die je voor orgen had. Er zijn enkele fundamentele statistieken die de populariteit en het effect van je artikel weergeven:
  • Het aantal (unieke) bezoekers, pageviews en de bounce rate geven de 'consumptie' van je artikel weer
  • Gemiddelde bezoeksduur, return visitors, social shares en comments geven het engagement van je lezers weer.  
  • Het aantal shares en comments op je bericht, Q&A's en het globale bereik geven de invloed van je artikel weer.
  • Het aantal ingevulde contactformulieren de signups, de registraties en de vervolledige goals en call-to-actions tonen je conversies


Contact
AWALI | Centrum Zuid 1527f | 3530 Houthalen | T 011 71 89 00 | info@awali.be